MENÜ
İzmir
Gündem Çeşme
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
İzmir Festivali'nde
Kültür-Sanat-Magazin
9 Haziran 2019 Pazar 08:07

İzmir Festivali'nde "Yeni Yorumlar"

33. Uluslararası İzmir Festivali, 12 Haziran 2019 Çarşamba günü bir “ilk”e sahne olacak. Türk Müziği piyanisti Nihat Demirkol, soprano Oya Ergün ve bas Alparslan Mater’den oluşan Soprano/ Bas Allaturca, Festival izleyicisine “Yeni Yorumlar”ını sunacak.

İzmir Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı’nın (İKSEV), Kültür ve Turizm Bakanlığı, İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Kalkınma Ajansı’nın katkıları, Eczacıbaşı Topluluğu’nun ana sponsorluğu, Portekiz Büyükelçiliği, İzmir İtalya Konsolosluğu ve İzmir Goethe Enstitüsü işbirliği ile düzenlediği 33. Uluslararası İzmir Festivali, 12 Haziran 2019 Çarşamba günü bir “ilk”e sahne olacak. Türk Müziği piyanisti Nihat Demirkol, soprano Oya Ergün ve bas Alparslan Mater’den oluşan Soprano/ Bas Allaturca, Festival izleyicisine “Yani Yorumlar”ını sunacak.

Türk Müziği Piyanisti Nihat Demirkol’un 2017'de Bas Alparslan Mater ve 2018’de Soprano Oya Ergün ile birlikte oluşturduğu “iki kişilik iki butik grup”, 33. Uluslararası İzmir Festivali için “ilk kez ve özel olarak” bir araya geliyor. Demirkol, 12 Haziran 2019 Çarşamba günü 21.00’de Kızlarağası Hanı’nda seslendirecekleri “Yeni Yorumlar” için, “Yeni Yorumlar” repertuvarı, 3 eski öykünün buluştuğu, sıradışı bir yolculuktur... Ergün’ün, Barok repertuvarının yanında, ilk kez Hocası Margreet Honig’den duyup da unutamadığı;  “Her şarkıcı kendi anadilinde daha mutludur...” sözünün sevincini deneyimleme isteği, bu öykülerin bir tanesiydi. Mater, sanat hayatının başlangıcındaki “eski üslûba”, süzülmüş bir deneyim ve güncel yorumlar ile yıllar sonra yeniden ses olmayı düşünüyordu... Demirkol ise, Münir Nureddin Selçuk’un, Türk Müziği’nin piyano ile icrasında;  “kendisi bir orkestraya bedeldir” dediği Feyzi Aslangil ekolünü, saz eserleri ve “tek piyano refakati”ndeki sözlü eserlerde yaşatmak istiyordu.

Dinleyeceğiniz repertuvar, sert, keskin ve parlak tavrıyla, eşlikten fazlasını üstlenen piyanoyu, dinleyiciye, yeni bir resim olarak takdim ederken, “gelenekten geleceğe uzanan şâheserler”in lezzetinden asla vazgeçmiyor... Onları, Soprano rengiyle, başka bir ses tekniğinin evrensel rüzgârıyla yelpazeliyor... Aynı tekniğin Bas renkleri ise, Türk Müziği repertuvarına, makam ve usûllerin “sırça köşkü”ne dokunmadan, ama özgün bir bakış açısıyla bestelenmiş yeni “soluklar” ekleyebilmeyi düşlüyor.” Diyor.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Gündem Çeşme